Ben je klaar voor de volgende stap met je bedrijf? Neem contact op!

about
about
Inhoud Case-workshop
Let' go!

Optimaliseren bedrijf

Dit is een persoonlijke "workshop" waarin we je begeleiden, helpen en ondersteunen om een bedrijf op te optimaliseren. We doen dit in verschillende stappen, geleidelijk, zodat je alles voldoende begrijpt en ondertussen ook een volledig overzicht hebt van je bedrijf, je administratie, de nodige kennis van nieuwe technologie en marketing tools om je bedrijf beter te maken.
Voor wie kan deze workshop een voordeel brengen?

Bedrijven/Eenmanzaken die stil staan maar meer willen groeien

Het bedrijf loopt, maar je winst stijgt niet, je loopt wat vast, je wil meer verdienen, maar je hebt geen zicht hoe? Je hebt wel mogelijkheden, maar je hebt te weinig kennis om dit uit te werken.

Bedrijven/eenmanszaken met problemen(financieel of anderen).

Je werkt je te pletter maar je gaat achteruit op verschillende zaken. Je ziet het bos niet meer door de bomen, en je cijfers gaan neerwaards. Zelf zie je niet wat er fout loopt, je hebt dus dringend nood aan externe hulp.

De situatie!

Intake gesprek
01

Complex? Misschien!
Maar niet samen!

We starten met een uitgebreid gesprek zodat de de geschiedenis en de huidige situatie volledig begrijpen. We luisteren aandachtig naar je volledig verhaal. Dit neemt wat tijd in beslag want we willen alle onzekerheden en zekerheden schreiden. Op kaart spelen naar ons, is de enige manier om je verder te helpen. Op basis van je geschiedenis en huidige situatie in combinatie van je cijfers, gaan we gerichte vragen stellen.

Daarom gaan we eerst starten met het bekijken van de haalbaarheid in detail, alvorens kosten te maken om de workshop te starten.

1. Algemeen finacieel inzicht! - Deel 1

Om je perfect te begeleiden gaan we tijd nemen om alles samen in kaart te brengen. We willen weten wat je doet, hoe je dit bekijkt, de werkzaamheden en de werkwijze. Maar!!! We willen weten welke boekhoudkundige basis je hebt en hoe jij de huidige situatie omschrijft of ondergaat. We gaan nu of u weet wat beter kan of zou moeten verbeteren. Kortom we bekijken jouw inzicht in de volledige huidige situatie.

2. Administrative kennis!

We bekijken de cijfers en hoe deze cijfers tot deze huidige toestand tot stand zijn gekomen. We checken je inzicht in de boekhouding en overleggen de huige situatie. We bekijken de huige finaciële toestand en kijken welke middelen we nodig hebben om verbetering tot stand te brengen.

3. We nemen de werkwijze on der loep! - deel 2

Naast het financiële aspect kijken we ook naar de manier waarop uw bedrijf wordt geleid. Soms ontstaan er inefficiënties, zoals het tegelijk aannemen van te veel taken, onvoldoende afstemming met personeel, klanten of leveranciers, problemen met de agenda, of onduidelijke aankoop- en verkoopprocessen. Ook de tijd die u aan administratie besteedt speelt hierbij een rol. Onvoldoende structuur kan leiden tot lagere inkomsten en meer stress. Daarom brengen we, waar nodig, de interne en externe processen in kaart, die we in somminge gevallen ook we gaan meten (zie workshop Zelfreflectie) Zo kunnen we u leren uw werkwijze kritisch te bekijken en te verbeteren.

4. Inkomsten genereren!

Haalbaarheid en volgende stappen Zodra we een volledig beeld hebben van uw bedrijf, bekijken we samen hoe snel u extra inkomsten kunt genereren: vanuit welke basis, op welke manier en binnen welke termijn. Belangrijk voor ons is dat we deze inschatting maken op basis van de informatie die u aanlevert, zodat het realistisch en onderbouwd is. Op die manier creëren we zekerheid voor meer inkomsten in de kortst mogelijke tijd. Op dit moment beoordelen we de haalbaarheid van uw onderneming. Tijdens deze fase beslissen we samen of we verder gaan, zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. In sommige gevallen kunnen we geen verdere ondersteuning bieden, bijvoorbeeld door beperkingen in het vergroten van verkopen of diensten, of door een financiële situatie die zelfs met extra steun niet kan worden omgebogen. Soms is het verstandiger om te stoppen, om verdere complicaties of escalaties te voorkomen

Deel 1- Uw administratie.
Deel 1

De Basis Van Ons Werk-Process

Working_process
Intake-gesprek

Wat zijn de problemen?
Wat zijn de cijfers?

Working_process
Calculatie

Onze templates!
Huidige finaciële situatie

Working_process
Business Growth

Simulatie!!
Oplossing aanbieden !

Working_process
Succes Mission

Nieuwe strategie invoeren!
Winst maken!!!

Volg onze volledig workflow!

Deel 1- Administratief traject!

project
Bespreking van de zaak!
Case Studie, haalbaarheid van de opstart!

Samen bespreken we de haalbaarheid, op basis van het intaken gesprek zetten we alle pro & contra's op een rij.

swipe naar volgend punt->
project
project
Inzicht cijferwerk
Case Studie, financiën

Veelal is er geen inzicht in het cijferwerk/boekhouding. Via onze templates en door het ingeven van je cijfers, zal je uitgebreide informatie krijgen van de zwaktes en sterktes in financieel vlak.

swipe naar volgend punt->
project
project
Financieel Plan
Case Studie, simulaties

Vanuit onze inzicht-templates met de cijfers die we nu hebben, gaan we kijken wat we moeten wijzigen. Lauter op basis van simulaties gaan we kijken welke zwakheden we kunnen wegwerken door directe ingrepen, vb te hoge bepaalde kosten, te lage uurlonen of werkkosten en welke zwaktes we moeten wegwerken met andere oplossingen.

swipe naar volgend punt->
project
project
Financiële software
Case Studie, starten

Het is belangrijk dat je dagelijks een helder overzicht hebt van je financiële situatie. Wij bekijken welke software je momenteel gebruikt en adviseren je eventueel over een beter systeem, of tonen je hoe je het huidige pakket efficiënter kunt inzetten om je cijfers optimaal te beheren.

swipe naar volgend punt->
project
project
Nieuwe opstart
Case Studie, zijn we er klaar voor?

Lag het probleem aan uw cijferwerk? Dan is dit opgelost. Maar in vele gevallen moet ook de omzet van verkoop of diensten naar boven. We bekijken nu in deel 2 hoe je bedrijf intern werkt. Kunnen we sleutelen aan de interne werking? Productie of werk-structuur, problemen met personeel? Teveel tijd spenderen aan zaken die geen geld opleveren. Er zijn vele factoren.

swipe naar volgend punt->
project
Deel 2- Bedrijfsstructuur
Deel 2

Werk-optimalisatie!

Working_process
Bespreking taken

Hoe werk je?
Dagindeling/structuur/werksfeer

Working_process
Inzicht structuur

We komen er plaatse!
We verrifiëren je verhaal!

Working_process
Business Growth

Onze conslusie & checklist!
Samen bespreken/implementeren.

Working_process
Success Mission

Bespreking!
Wat moet je veranderen..

Volg onze volledig workflow!

Deel 2- Bedrijfleidingstraject!

project
Bespreking structuur!
Case Studie, haalbaarheid!

We bekijken samen je dagindeling, je manier van werken en wie welke taken uitvoert. Indien nodig evalueren we ook de kwaliteit van het geleverde werk. Hoe zijn de werkomstandigheden? Hoe is de werkverdeling, zeker wanneer er personeel betrokken is? Dankzij onze brede bedrijfservaring herkennen we snel welke factoren fout kunnen lopen binnen een onderneming.

swipe naar volgend punt->
project
project
Inzicht Structuur
Case Studie, we komen ter plaatse!

We geloven onze klanten, maar willen altijd de nodige zekerheid over hoe alles in de praktijk verloopt. Daarom bekijken we de situatie ter plaatse en voeren we indien nodig gesprekken met andere medewerkers. We proeven de werksfeer en controleren diverse belangrijke aspecten. Voor vakmensen gaan we ook je werk bekijken en vergelijken met de concurentie!!!!!!!! In sommige gevallen gaan we klanttevredenheid meten.

swipe naar volgend punt->
project
project
Rapport
Case Studie, Rapport & simulaties

Op basis van onze bevindingen stellen we een checklistrapport op met alle pro’s en contra’s. Dit rapport biedt een helder overzicht dat we volledig en duidelijk uitschrijven. Let op: dit kan in sommige gevallen confronterend zijn, maar de realiteit is wat ze is. Samen nemen we het rapport door en reiken we haalbare en uitvoerbare oplossingen aan.

swipe naar volgend punt->
project
project
Heropstarten
Case Studie, starten maar...

We hopen dat je onze aanbevelingen toepast, zodat de productiviteit en kwaliteit stijgen en je omzet mee groeit. Je bedrijf staat er dan meteen sterker voor — en dat blijven we opvolgen. Maar er kan nog een derde valkuil zijn: je hebt misschien te weinig klanten, onvoldoende werk of je bedrijf is niet zichtbaar genoeg. Misschien toon je je resultaten te weinig naar buiten toe? In dat geval kan een gerichte marketingaanpak een belangrijke oplossing bieden. Wij bekijken dit graag samen met jou.

swipe naar volgend punt->
project
Deel 3- Marketing
Deel 3

Maak je bedrijf bekend!

Working_process
Bespreking doelen

Doelgroepen!
Hoe gaan we ze bereiken?

Working_process
Inzicht Tools

Voorstellen tools/budget.
Welke tools voor welke doelgroep.

Working_process
Business Growth

Content creëren
Implementeren in tools.

Working_process
Success Mission

Online zetten.
Resultaten meten!

Budget marketing!

Je bedrijf in de kijker zetten!

Marketing oplossingen met klein budget!

We gaan ervan uit dat een klein bedrijf een beperkt budget heeft. Daarom werken we met de middelen die beschikbaar zijn — en dat is zeker mogelijk. Er bestaan tal van gratis en goedkope manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Maar eerst bekijken we wat je wilt uitlichten, wie je wilt bereiken, en wat de mogelijkheden van je bedrijf zijn op het gebied van verkoop, productie of dienstverlening. Het heeft geen zin om, wanneer je slechts kleinschalig kunt verkopen of produceren, grote marketingcampagnes op te zetten. Zo’n aanpak kost tijd en geld, en niet alles is gratis.

Global Insights

Met global insight gaan we een plan opstellen op basis wat je wenst te verkopen, produceren of welke diensten je aanbied. We bekijken samen de markt en kijken wat de beste manier is om je bedrijf bekent te maken.

Onze marketing tools.

Nu we weten wat we gaan doen, gaan we na welke tools we moeten gebruiken om zoveel mogelijk mensen, die mogelijk interesse hebben, te bereiken.

Budgetering marketing!

We bekijken wat budget er aanwezig is om de marketing campagne opte stellen. Dit laat ons de keuze welke tools we kunnen gebruiken of niet.

Hoe gaan we tewerk?

Budget marketing
met resultaten!

Leren je de volgende aspecten:
💰 Een website/webshop kan maken volgens uw budget
💰 Foto verwerking voor website en webshop.(belangrijk)
💰 De website/shop leren in goodle ranking zetten.
💰 Hoe je website/shop kan connecteren met Google software-tools.
📊 Voor website en webshop gaan we kiezen voor bestaande templates van web-aanbieders.

👍 Facebook en Meta(Facebook-ads).
👍 Hoe werken met Instagram/en diversen.
👍 Waarom You-tube? Voordelen en hoe ermee te werken!
📊 We gaan nu alles aan elkaar linken via een bepaald systheem.

👍 Waar halen we email-adressen?.
👍 Mailing-systhemen.
👍 Nieuwsbrieven.
📊 Website & Scial media linken

💰 Content creëren! Nu we alle tools hebben en kennen, is het creëren van content één van de belangrijkse punten van de marketing campagne. We leren je hoe content te maken voor de marketing campagne.
👍 Bepaal je doel en doelgroep; contentype; Creëer waarde volle content; Optimaliseer je kanalen, Plan je content; Publiceer en meet(zelfreflexie/rating).
faq
Strategie RAAD & ADVIES voor onze cases

Hoe moet je nu je zaak
opzetten/bijstellen.

De case-workshop is een flinke boterham. Tijdens de case krijg je zeer veel informatie waarmee je aan de slag moet. Maar geen probleem!!! Maak je vooral geen zorgen, stap voor stap lopen we de cyclus af op uw tempo. Alle resultaten worden grondig doorgenomen en met onze begeleding, onze jaren ervaring, duwen we je in de richting welke stappen je nu moet ondernemen om tot een positief en beter resultaat te komen.

Huidige toestand

Per afgerond onderdeel dat een concreet resultaat oplevert, leggen we helder uit welke stappen je nadien moet zetten om je zaak verder te laten groeien. We verduidelijken waarom we bepaalde keuzes maken, op welke gegevens we ons baseren en tonen de resultaten die onze adviezen ondersteunen. Tijdens de caseworkshop ga je zelf meteen actief aan de slag met verbeteringen — het is tenslotte een doe-workshop. 👍

Toekomst

We volgen je traject nauwgezet op. In het begin staan we heel dicht bij je eerste stappen; daarna laten we bewust wat tijd voorbijgaan en controleren we op een onverwacht moment. Zo zien we of je de aangeleerde kennis consequent toepast. Is alles in orde? Perfect. Zo niet, dan sturen we je opnieuw bij. Na één jaar maken we een eindrapport op, inclusief een definitieve 👍 beoordeling.

Follow-up!!!

FAQ

Je staat er niet alleen voor!

shape shape shape
about
about

In het eerste jaar na de Case-Workshop wordt je opgevolgd
- Per maand kijken we je boekhouding & templates na, je marketing na op content, op volgers, op ranking enz...
- Per 3 maanden maken we samen een analyse en bekijken we de resultaten en bespreken we wat beter kan.
- Op het einde van het jaar, maken we een eindbalans op basis van resultaten.

Natuurlijk, we laten je niet in de steek!! Indien niet dringend zijn er vragen uurtjes voorzien in de week (op Woensdagavond en zaterdagmorgen) Dit kan per whatapp (bellen of video), teams of zoom. Liefst op voorhand datum en uur vast leggen.

Case-klanten, kunnen ons altijd bereiken. Ze hebben een speciale service waarbij ze elk moment kunnen bellen, via een 'hotline'.Tot 21h!

Alle Case klanten kunnen de eerste 6 maanden na de workshop, ons altijd contacteren voor een gratis afpraak te maken in onze kantoren of in uw bedrijf.

Prijs en service!

Prijzen & Service.

Prijzen Case-workshops!

De onderstaande prijzen zijn richtprijzen. Onze Case-Workshop is namelijk volledig persoonlijk afgestemd. We weten vooraf niet hoe groot het bedrijf is dat je wilt opstarten, noch hoeveel kennis je zelf al in huis hebt. Daardoor kan het zijn dat we minder werk hebben dan voorzien, of net meer moeten bijsturen om onze opdracht succesvol af te ronden. Want dat is ons doel: samen een succesvol bedrijf opstarten. Met andere woorden: we ronden pas af wanneer we 100% zeker zijn dat alles vlot kan verlopen. De workshop verloopt over een bepaalde periode, volledig op het tempo van de deelnemer.

Service plans

In onze prijzen is één jaar opvolging inbegrepen voor elke case. Sommige ondernemers voelen zich soms onzeker en hebben extra ondersteuning nodig of wensen bijkomend advies in de toekomst. Het kan ook zijn dat het bedrijf snel groeit en daardoor extra begeleiding nodig heeft, of dat het na onze ondersteuning toch minder goed evolueert — iets wat we uiteraard willen vermijden. Daarom hebben we serviceplannen ontwikkeld: een maandelijkse formule waarbij we actief meewerken aan jouw uitdagingen. Jij bepaalt zelf hoe lang je van onze diensten gebruik wilt maken.

why-choose
about
Prijzen
shape shape shape
Optimalisatie Bedrijf.

+/-2100 €

Optimaliseren van je bedrijf!

Intake gesprek
Opzet Bedrijf
6/7 werkdagen
1 jaar Persoonlijke support
Growth Solution
1 jaar full Consultatie Service
6 maanden onsite
Contacteer ons!
Opstart Marketing

+/- 1200 €

Marketingopzet van 'zero to hero'

Intake gesprek
Marketingopzet
3/4 werkdagen
1 jaar Persoonlijke support
Growth Solution
1 jaar full Consultatie Service
6 maanden onsite
Contacteer ons!
Totaal pakket Bedrijfsoptimalisatie.

+/- 3400 €

Volledig optimaliseren van een bedrijf

Intake gesprek
Volledige opzet
9/10 werkdagen
1 jaar Persoonlijke support
Growth Solution
1 jaar full Consultatie Service
6 maanden onsite
Contacteer ons!
Admin/intern beheer service Plan

150 €

/maand

We zoeken oplossingen voor uw bedrijf.

Business oplossingen
Service ter plaatse
Herziening theorie
Herziening software
Persoonlijke Service
Bestel
Marketing Plan

100 €

/Maand

Ondersteuning marketing

Marketing oplossingen
Service ter plaatse
Herziening theorie
Herziening software
Persoonlijke Service
Bestel
Totaal pakket
Premium

200 €

/Maand

Volledige opvolging van uw bedrijf.

Full Business oplossingen
Service ter plaatse
Herziening theorie
Herziening software
Persoonlijke Service
Bestel
View RNL View LNR